Selecteer een pagina

Sfeerimpressie Academy Slim ondernemen op internet

In grote getale kwamen de ondernemers af op de laatste Academy voor ons zomerreces Academy “Slim ondernemen op internet”.

 

Stephan Blom van BSR Online maakte ons wegwijs in het oerwoud van opties om ons bedrijf gratis beter vindbaar te maken in de zoekmachines op internet. De nodige internetvaktermen, als zoekwoordfrequentie, landingspagina en linkbuilding, vlogen ons om de oren en werden geduldig door onze expert Stephan uitgelegd. Het belangrijkste, echter: volg níet overdreven de regels van Google, zorg dat je website vooral leesbaar en boeiend is.

 

Onder het mom van ‘practise what you preach’ trakteerde Lindemarie Jongste van Lindemarie Mediabureau ons op een ware theatervoorstelling. Zoals in het echte leven is ook op LinkedIn de eerste indruk heel belangrijk. Hoe trigger je een potentiële klant om verder te lezen in 120 tekens en een foto? Juist, met een ‘roze pruik’; iets eigens van jou waardoor het buikgevoel en de verbeelding worden aangewakkerd. Durf in de spotlight te staan! We mochten meteen in tweetallen aan de slag en een aantal kopregels op LinkedIn werd ‘on the spot’ aangepast in sprankelende oneliners. Dat Lindemarie zelf ook de nodige lef heeft demonstreerde ze nog even met een afsluitende live rap.

Het laatste woord was voor onze voorzitter Pim met een aantal huishoudelijke mededelingen, waaronder recente bestuurswisselingen. Martijn de Ruiter legt in goed overleg zijn functie als secretaris neer om zich volledig te kunnen richten op zijn explosief groeiende bedrijf. Jan Rottier en helpende hand Irma Büch zijn bereid gevonden in dit gat te springen.